افتتاح پروژه های بزرگ صنعتی گره های اقتصاد را می گشاید با رونق

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی گِره‌های اقتصاد را می‌گشاید.


علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به آغاز اجرای ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در کشور گفت: با روی کار آمدن دولت انقلابی حرکت اقتصادی کشور دچار تحول جدی شده است. دولت مردمی به جای آنکه منتظر رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی باشد به دنبال خنثی‌سازی و شکست تحریم‌ها با ایجاد رونق اقتصادی است.


نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه تحولات بزرگ اقتصادی و صنعتی از ابتدای دولت سیزدهم کلید زده شده است، افزود: آثار این تحولات در ماه‌های آینده خود را نشان خواهد داد. در مقایسه با سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار درآمدهای ارزی افزایش یافته است که نشان دهنده رویکرد دولت مبتنی بر نگاه به داخل است. نتیجه این تحولات در آینده در معیشت مردم مشخص خواهد شد.


نظری خاطرنشان کرد: دولت قبل به دنبال این بود که با نگاه توسعه محور از طریق غرب مشکلات کشور را حل کند. آمریکا و کشورهای اروپایی نیز از همین نقطه ضعف دولت غربگرا استفاده کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران را تشدید کردند.


وی عنوان کرد: دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی نگاه به شرق و همسایگان را مدنظر قرار داده و در حوزه اقتصادی نیز بر ظرفیت‌ها داخلی تکیه کرده است. این منطق برآمده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و پاسخگوی حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه دولت انقلابی گره‌هایی که دولت گذشته به اقتصادی کشور انداخته را باز خواهد کرد، گفت:‌ در شهرستان خمین تا پایان سال طرح‌های بسیار مهمی افتتاح خواهد شد.


نظری بیان کرد: پتروشیمی خمین اسفندماه افتتاح می‌شود، فاز اول مانا انرژی پاک که از طریق انرژی خورشیدی کار می‌کند نیز در ماه‌های اخیر افتتاح شده و افتتاح بقیه فازها نیز با سرعت بالا در برنامه قرار دارد. طرح توسعه فروسیلیسیم خمین، شرکت پارس آرین موتور، از سرمایه‌گذاری‌های عمده در شهرستان خمین است که در راستای ایجاد تحول صنعتی راه‌اندازی شده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور  را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ طرح بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.


۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.




نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *