سخنگوی سازمان ملل نیازهای بشردوستانه در اوکراین هر ساعت افزایش

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت انسانی در اوکراین اظهار داشت: نیازهای بشردوستانه در اوکراین هر ساعت افزایش می یابد.


استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: صدها هزار نفر در حال جابجایی هستند و بیش از ۸۷۰ هزار نفر به کشورهای همسایه پناهنده شده اند.


سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد باید به همه افراد اجازه عبور امن به مکان های انتخابی داده شود.


 دوجاریک اضافه کرد فعالان بشردوستانه اشاره می کنند که دسترسی صدها هزار نفر به خدمات حیاتی به شدت مختل شده است.


وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها، خسارت و ویرانی دسترسی حدود ۴۰۰ هزار  نفر در دونتسک و هورلیوکا به برق را مسدود کرده است و بیش از ۴۰ هزار نفر در اطراف هورلیوکا در شرق اوکراین به دلیل آسیب به زیرساخت های تامین آب به آب دسترسی ندارند.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *