چاووش اوغلو ترکیه مانع عبور کشتی های جنگی از دریای سیاه می شود

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای روسیه دوشنبه شب گزارش دادند که ترکیه از عبور کشتی‌های جنگی از تنگه‌های بسفر و داردانل جلوگیری خواهد کرد.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، چاووش اوغلو اعلام کرد: به تمامی کشورهای مشرف و غیر مشرف به دریای سیاه هشدار داده ایم که اجازه عبور کشتی‌های جنگی از تنگه را نخواهیم داد.


وزیر امور خارجه ترکیه گفت که اگر حتی بخشی از یک جنگ نباشد، کشورش اختیار جلوگیری از عبور کشتی‌های جنگی وابسته به کشورهای در حال جنگ را دارد.


وی گفت: ما بر تعهد خود به مفاد پیمان (مونترو) در مورد کشتیرانی دریایی تاکید می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.


چاووش اوغلو تاکید کرد که تاکنون هیچ درخواستی از ترکیه تاکنون درخصوص عبور کشتی‌های جنگی از دو تنگه مذکور را دریافت نکرده است.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *